HTML

Facebook

Dr. Gyenesei István blogja

A somma.hu oldalon 7 évvel ezelőtt indítottam internetes naplómat. Azóta 620 önálló bejegyzést tettem. A rákeresések száma meghaladta a százezret. A magánélet mellett a napi politika adja a fő témát. A honlapomon www.gyenesei.hu-n link ad lehetőséget a blogom elérésére. Megyei Közgyűlési elnökként, független országgyűlési képviselőként, miniszterként, Somogyért Egyesület elnökeként és magánemberként is azt vallom, hogy aki nyitottan él azt csak őszintén érdemes tennie. Ez jellemzője a blogomnak is. Mostantól a blog.hu-n is elérhetőek lesznek bejegyzéseim, ahova rövidesen felteszem az összes korábbi írásomat is. Jó olvasást!

Friss topikok

  • Dr. Gyenesei István: @Ica Hoffmann: Köszönöm. Bölcs, jobbító szándékú gondolatok. (2016.01.11. 18:02) 637. A víziló
  • dr Matolcsi Lajos: Talány számomra hogy az Arab-.országok miért ilyen passzivak miért nem segitenek. Más hol van a NA... (2015.09.16. 10:42) 634. Határt sértők
  • encián: Gratulálok a pálinkáid ismételt sikereihez - bár nem írtál már egy hónapja, de olvastam róla.:-) (2015.03.22. 21:36) 630. Szomorújáték
  • encián: Na végre megszólaltál, alig vártam már!:-) (2015.01.22. 21:16) 629. Szóböjt
  • Balázs Nagy: Kedves István, tisztelt Kéviselő Úr! Megmondom őszintén sajnos Te kicsinálásra vagy ítélve.68 éves... (2014.10.28. 10:50) 613. Hozzáadni!

617. Tévedés

2013.09.24. 08:35 Dr. Gyenesei István

A minap a „gyógyító ember”, Papp Lajos előadását hallgattam sokad magammal. Nem kell őt bemutatnom. Szavaival csodát tesz. Rendezi a zilált lelkeket, hogy aztán működhessen a test és alkotások születhessenek. A képességeinket ugyanis nem másért kaptuk, minthogy általuk alkossunk. Egy kérdésre azonban mindannyiunknak nap- mint nap választ kell adnunk, élni akarunk, vagy csak vegetálni?

Ha élni akarunk, feladatokat kell találni. Az nem éltető feladat, ha csak a saját magunkról való gondoskodás tölti ki időnket. De nem feladat az sem, ha olvasgatunk, keresztrejtvényt fejtünk, esetleg horgászunk, de még a sportot sem sorolom ide. A lényeg, a másokról való gondoskodás, vagy hogy másoknak is örömöt szerezzünk. Ezt pedig csak kihívások vállalásával érjük el. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, ha megtaláljuk a testhez álló feladatot, de az az igazán jó, ha az talál meg bennünket.

Két „b” betűs szó jár mostanában a fejemben. Nem hagynak nyugodni. Külön-külön is súlyuk van, hát még, ha párba rendezem őket. A „bölcsesség” és a „boldogság” tartalmát ízlelgeti az agyam. Rá kellett jönnöm, hogy ez a két, látszólag egymástól távoli kifejezés párba rendezve adja az igazi kihívást. A „bölcs boldogság” és még inkább a „boldog bölcsesség” képességének megszerzése azonban csak közbülső, de megkerülhetetlen állomás a célok elérésének útján.

Kedves Olvasóm! Nemcsak önmagáért való elmélkedés az, amit ma reggel papírra vetettem. Saját életem alakulását is elemezgethetném ezen a szemüvegen át, de nem teszem. Legyen elég annyi, hogy optimista vagyok, és ezt nem minden alap nélkül állítom. Jó okom van ezt érezni. Őszintén szólva a mai világunkban ez önmagában véve sem semmi.

Sokkal inkább említésre méltó, hogy Leila lányom szerencsésen megérkezett San Franciscoba. Élete egyik álma valósul meg ezzel a hat hétre tervezett úttal. Néhány hónappal ezelőtt, amikor egy megmagyarázhatatlan gyengítő kórral küzdött, s közben az egyetemen, a sportban és az élet más területein kellett bizonyítania, nem hittem hogy sikerülni fog neki.  Tévedtem. Miközben én csak izgultam érte, és szurkoltam neki, voltak akik segíteni is tudtak. Hálás vagyok ezért nekik. Tévedésemet pedig cseppet sem sajnálom, és nem szégyellem elismerni kishitűségemet.

Ehhez azonban kellett Leila boldogságkereső, perzselő bölcsessége, hogy aztán mire hazatér az „új világból”, bölcs boldogsággá érlelődjön.   

 

Szólj hozzá!

Címkék: család értékeink Papp Lajos Leila Sport

A bejegyzés trackback címe:

https://gyenesei.blog.hu/api/trackback/id/tr285530793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása